Het is belangrijk om zelf ervaren te hebben hoe iets werkt, hoe iets voelt, je kunt je veel beter invoelen in je cliënt. Daarom ga ik het SLIMdiet programma zelf uitproberen. Echt nodig is het niet, ik zit op een gezond gewicht, maar ik ga er tóch voor. Met een assortimenten box kan ik het 6 dagen uitproberen! Ik ben zo benieuwd en het is reuze spannend.

Ik start op 63,7 kilo en begin met een heerlijk havermout-krenten ontbijt. Na een paar hapjes voel ik een heerlijke sensatie. Het is verrukkelijk en al snel ben ik helemaal verzadigd. Ik moet vandaag creatief zijn, want ik ben de hele dag onderweg. Dus omeletje en een reep mee in mijn tas. Het gaat verbazingwekkend goed en ’s avonds eet ik veel te laat mijn lunchmaaltijd, een heerlijk soepje en een dessert als avondsnack. Ik heb het niet helemaal goed gedaan, want ik heb er geen groenten bij gegeten. Groenten mogen onbeperkt en je hebt ze nodig voor de vezels, maar dat gaat niet goed onderweg.

Gelukkig kan ik de rest van de week het maaltijdenschema wel goed in mijn weekschema inpassen. Je hebt best veel eetmomenten. Met sporten heb ik totaal geen probleem. Het hoge eiwitgehalte van de maaltijden geeft in combinatie met beweging juist extra vetverbranding. Ik heb een eiwitdrankje in een glazen flesje gedaan als aanvulling. Helemaal perfect. Ik had ook totaal geen behoefte om te zondigen. Het was zó eenvoudig om vol te houden. Op dag 6 zit ik op 61,0 kilo!!! Wow! Hélemaal in topshape.

Dag 7 is een zondag en ik heb nog een paar maaltijden over omdat ik totaal geen honger had en vergeten was te eten. Ik ga nu weer verder met koolhydraatarm en eiwitrijk eten (80-20%). Ik realiseer me nu nog eens hoe ontzettend belangrijk eiwitten zijn.

Voordelen: Geen zorgen meer wat je moet eten. Dat geeft enorm veel rust. De maaltijden zijn echt verrukkelijk, pannenkoeken, omeletjes, soepjes, shakes, toetjes, zelfs broodjes, repen (met een halve reep zit je al vol). De mega eiwit boost (18 gram per maaltijd) zorgt voor optimale vetverbranding, geen spierafbraak, een mooie huid (gelukkig geen ingevallen bekkie!). Totaal geen honger, het is echt waar, optimale verzadiging en optimaal fit.

Nadelen:  Je vergeet te eten! Je moet je kacheltje brandend houden, dus het is heel belangrijk om je schema heel goed aan te houden.  Je kunt verstopt raken, dus extra vezels erbij en echt die groentes eten. Dan gaat het gelijk beter.

Conclusie: Eerlijk is eerlijk, ik ben niet echt een fan geweest van dieetmaaltijden, maar nu besef ik dat het púúr vooroordeel was. Na het SLIMme weekje ben ik helemaal blij. Toch bijna 3 kilo afgevallen :-) Dat is mooi meegenomen. Mijn valkuil is dat ik soms ‘s avonds graag iets wil eten en zeker in het weekend. Met de SLIM maattijden is dat gelijk opgelost. Die hou ik erin. Als het nodig is neem ik een chocolade crispy reep of een broodje kaas.